Az Esztergomi Bazilika felújításának során a restaurátorok munkájához szükség volt még az állványzat megépítése előtt a tambur és kupola egységének kárfelmérésére. Erre a pontos 3D kártérkép a legalkalmasabb, amit lézerszkenner segítségével lehet elkészíteni.
A bazilika tamburjának legalacsonyabb pontja, ahová a lézerszkennert el kellene helyezni ahhoz, hogy méréseket tudjon végezni, 36 méter magasan van a földszinthez képest.
Egy drónnal egy behúzó szálat átküldtünk a kupola tamburjának szemközti oldalára, majd ezzel a behúzó szállal áthúztunk két drótkötelet, amiből építettünk egy, a kupolán átívelő drótkötélpályát. A pályán egy általunk gyártott kocsival vittük a lézerszkennert, így be tudtuk szkennelni a teret több állásból is.
lézerszkenner
drón
több méter kötél
drótkötélpálya
egyedi kovácsoltvas kocsi
6 technikus
Az elkészült pontfelhő egyben mérésre alkalmas, részletgazdag 3D adatbázist foglal magában a kupola jelenlegi állapotáról. A restaurátorok így pontosan ki tudják számolni például, hogy mekkora területen hiányzik vakolat, mennyi festékre lesz szükségük a munkálatok során stb.
Oszd meg velünk, hogy melyik szakterületen, és milyen jellegű kockázatelemzési, adatgyűjtési támogatásra lenne szükséged, hogy személyre szabott termék- és szolgáltatáscsomagot tudjunk kialakítani számodra.
Kapcsolat